Förnimmelser



Gick en långpromenad igår, Vovven och jag.
Först drog han mig och sedan drog jag honom.
Kvällen var varm och stilla.
Vi vandrade in i dofter och härliga sommarljud.
Sommarkvällen hade bestämt sig för att vara lila.
Lila vackra blommor, blåklockor, tistlar och andra blommor
som inte ville säga sitt namn.
Vi gick på varsin ändå av kopplet och sniffade, Vovven och jag.
Tänk om man kunde spara en doft och en känsla.
Om man i kallaste januari kunde få öppna lite på locket
och känna en ljummen vind som bjuder på jasmindoft.
Eller få höra måsarna skria och se dem segla på himlen.
Tror att jag skulle klara de långa vintrarna bättre då.

Tyck till
Postat av: Emilia

Hur pingar man på Bloggportalen.se ?

Taksam för svar och hjälp ! =)

2009-07-18 @ 17:52:08
URL: http://emblia.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Så mysigt och fint skrivet!



Jag brukar säga att Madde och jag har delat ledarskap, det ända problemet med det är att det är hon som bestämmer när jag får bestämma..., apropos vem som drar vem menar jag. ;D

2009-07-18 @ 17:56:01
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: fjortisensmorsa

Emilia: du måste vara inloggad på bloggportalen, längst upp i listen står det "pinga". Klicka där, fyll i dina logg in uppgifter och tryck på Pinga. Hoppas att det funkar!

2009-07-18 @ 17:57:10
Postat av: fjortisensmorsa

Egoinas mamma: Tack! Ungefår så har vi det med, Vovven och jag, som tur är så är han i miniformat=blir han för moppig är det bara att ta upp honom och använda honom som kuvertväska ;-)

2009-07-18 @ 18:00:22

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0