filmtips


Sov inte många timmar inatt..
Kanske läge för en slapp filmkväll?
 
Litet filmtips:
En långvarig förlovning.
En annorlunda kärleksfilm med Audrey Tautou.
Ibland är det så skönt att bryta av med en film som inte är amerikansk.
Jag tyckte om den.

Så här beskrivs filmen i förhandsreklamen:

1919 var Mathilde 19 år gammal.
Två år senare lämnade hennes fästman Manech henne för fronten vid Somme.
Som miljoner andra blev han "dödad i strid".
Det står skrivet i bläck på ett officiellt papper.
Men Mathilde vägrar att tro att det är sant.
Om Menech var död skulle hon veta det.
Hon hänger fast vid sin intuition så hårt som om hon höll i den sista tråden hopp
som knyter samman henne med sin älskade.
En före detta sergeant talar helt i onödan om
att Manech dog i ingenmansland på en strand kallad Bingo Crepescule
i sällskap med fyra andra män som alla var dömda till döden för att ha orsakat sig själva skada.
Hennes väg framåt är full av motgångar men Mathilde är inte rädd.
Allting är möjligt för någon som är villig att ändra ödet...

Skådespelare:
Jodie Foster, Dominique Pinon, Audrey Tautou, Albert Dupontel, Jean-Claude Dreyfus.

Tyck till
Postat av: Egoinas mamma

Egoinas mamma + film = näää, hamnar upp med en bok istället.



Jag måste ha någon att se tillsammans med, annars är det så tomt. Men LÄSA gör jag gärna ensam! :D

2009-07-15 @ 17:46:15
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0