Blondinbellas vara eller inte vara..en följetong

Fjortisen ringer.
-Hej! Jag har nästan 2 cm utväxt. Vad ska vi göra åt det?
-Jag kan inte göra någonting just nu eftersom du är 75mil bort.
-Har fått massa kommentarer om utväxten.
-Vi får väl boka en tid hos frissan så får hon kika på det.
-Men jag kan ju inte gå så här!!
(Tydligen kom utväxten galopperande under natten)
- Men det var inte längesedan du blekte håret. Nu är det jätteslitet
och du får vara lite försiktig med det.
-Det sliter inte så mycket om jag färgar det brunt..
-Gahhhh, men det var  ett himla sjå för att få det ljust!
-meeeen, vill du vara orange i håret då kanske!?
-nej men..
-NEJ, det vill inte jag heller!!
-Färga det brunt igen då men då kan du inte bleka det igen för då ramlar nog håret av.
-Jag är väl blond då och lägger tusentals kronor på mitt oranga hår då..om du blir så sur!
-Jag blir inte sur (eh, jo det blir jag visst ) blir bara trött på att du byter hårfärg hela tiden
och att jag får skäll för att du har orangt hår (som jag varnade dig för från början).

Djupa andetag.
Tänk "stängt pga ombyggnad".
Hon är väldigt gullig när hon sover.
Några grå hår till är bara charmigt. 
Wow,tänk att jorden snurrar kring just MITT barn!?
Lucky me.

Tyck till
Postat av: Martin

och jag som trodde att jorden kretsade kring mitt barn ;-).. eller åtminstone tror han det själv. Haha

2009-07-12 @ 15:42:42
URL: http://jmfhansson.wordpress.com
Postat av: diana

Vadå runt ditt barn? Och här har jag trott att det var runt mitt/mina ;)

2009-07-12 @ 16:50:46
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Åsa

Hamnade här av en slump och har läst ditt senaste inlägg och bara känner igen mig helt och hållet!! Hur kan saker och ting bara hända över en natt och varför kan bara mammor fixa problemet, även om det vi mammor kommer med förslag om aldrig duger...??? Haha...klockrent! Känns skönt på nåt sätt att jag inte är ensammen att ha det så.. Ska läsa mer här nu. Ha det bra :)

2009-07-12 @ 17:58:15
URL: http://www.metrobloggen.se/singelkvinna65
Postat av: Mofsan

Alltså jag upphör aldrig att förvånas över tonåringarnas noll framförhållning och jag ser ju att det är fler mammor i bloggvärlden som har samma uppfattning. Helt oootroligt hur de bara kan komma på sina orimliga tankar att saker och ting ska ske på rot när det gäller dem. Det finns inget som kan få mig så iddiförbannad eller få mig att gapskratta över dessa kokkohjärnkapacitets paniknojjor. Härligt men hur är de funtade egentligen och framförallt-när går det över?

2009-07-12 @ 20:39:45
URL: http://mofs.bloggagratis.se
Postat av: Yasha

asg Tänk, så där låter det hemma hos mig också! fnissar lite till Mamma, jag vill bli blond och ska ha superkort hår! Nästa dag ska hon bli brunett och låta det växa och så blev det rött? Frisören förklarar att hon inte kan bli blond, utan kommer bli gul/orange. Och så paniiiiiken!!! Och vems fel är det? Jajamensan, roten till ALLT ont för att det är MITT fel att hon är född!!!

Sade jag att hon är 16?

Vimsade runt i bloggkommentar och hittade hit. Kommer gärna tillbaka!

2009-07-12 @ 21:32:52
URL: http://yasha.bloggagratis.se
Postat av: fjortisensmorsa

Martin&Diana: Undra om man kan prata om parallell universum eftersom alla verka ha barn som är universums centrum? ;-)

Åsa: Välkommen! Som sagt underligt att vi ska lösa allt med våra puckade förslag..för puckade brukar de vara ;-)

Mofsan: "på rot"..ja, helst igår!Det här med att lära sig av sina misstag verkar överskattat?! Min syster brukar trösta mig med att de sällan är fullblods divor/nollkollare HELA tonårstiden..men ibland undrar man;-)

Yasha: Välkommen! Yiipei, då har jag några härliga år att se fram emot..NOT ;-)

2009-07-12 @ 22:00:27

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0