Berg&dal bana



När vi åkte hem från Göteborg igår kväll satt det en tjej på sätet på andra sidan gången.
Hon pratade i mobil med någon.
- Du kan inte kalla mig dum i huvudet bara för att jag är med mina vänner.
Efter samtalet började hon gråta.
Hon försökte göra sig osynlig i kupén ,med alla ungdomar som kikade nyfiket.
Hennes gråt skar mig i hjärtat.

Jag hämtade lite papper åt henne så hon kunde torka tårarna och näsan.
Hon ringde någon annan och förklarade vad som hänt.
Killen var sur och tyckte att hon var dum i huvudet för att hon hade träffat sina kompisar..
Lillebrorsan tittade lite och undrade varför hon var så ledsen.
Jag förklarade, utifrån vad jag hade råkat höra.

-Men varför blev han sur för det?
Försökte förklara om svartsjuka och kontrollbehov och vad det gör med den som blir utsatt.
-Så ska jag aldrig göra när jag får en tjej, sa Lillebrorsan,
det är väl meningen att man ska vara snäll mot den man gillar!?
Kan tyckas som en självklar sak när man är 12år, men är desto svårare för många vuxna och unga.
Jag hoppas att den gråtande tjejen har kraft att ta sig ur förhållandet.

Tyck till
Postat av: Mofs..helt enkelt

Usch detta förfarande har jag tyvärr råkat ut för i ett förhållande tyvärr

bläääkkkk,yeeek

2009-07-17 @ 18:02:31
URL: http://mofs.bloggagratis.se
Postat av: fjortisensmorsa

Starkt av dig att ta dig ur det. Tror inte att utomstående fattar den nedbrytande processen som finns i sådana förhållanden. Tyckte så synd om tjejen, var kanske 15-16år. Sorgligt.

2009-07-17 @ 18:06:38
Postat av: Egoinas mamma

Vad fint du skrev detta!! :)

2009-07-17 @ 18:14:30
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: ironia

Hoppas hon dumpar honom snabbt...Säkert blev allt roligt hon haft tillsammans med sin kompisar förstört kokar av ilska

Fin 12-åring du har, tror säkert han har med sig den inställningen om typ ett par år, eller så:)

2009-07-17 @ 18:45:21
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: Åsa

oja...det händer alldeles för ofta, själv har jag varit med i flera såna förhållanden och inte fattat att man inte ska stanna kvar utan GÅ!!! Du var underbart bussig med tjejen...civilkurage! Mer såna i världen! :o)

2009-07-17 @ 19:11:26
URL: http://www.metrobloggen.se/singelkvinna65
Postat av: diana

Vad bra att du skriver om det. Tyvärr är det vanligare än man vill tro.

2009-07-17 @ 19:24:06
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Anonym

Egoinas mamma: Tack!

Ironia: Jag kokade också när jag såg hur ledsen hon var. Jag hoppas och tror att sonen kommer att fortsätta vara samma snälla kille som han alltid har varit och att han kommer att vara en snäll pojkvän när det blir aktuellt :-)

Åsa: Tack1 man vävs sakta in i det och till slut är självförtroendet så dåligt att man inte orkar/vågar ta sig ur. Skönt att du orkat ta steget!

Diana: Tack!FÖR vanligt tyvärr!

2009-07-17 @ 20:32:39

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0