Jag har snott hennes klänning!



Engelsmän är hysteriskt förtjusta i "dresscode" och nu är vi bjudna till ett
engelskt par på nyår.."Dresscode: Smart"..aaargh!
Vad har man på sig då?!
Jag har en konstig "hang up", jag fixar inte "dresscode".
Fast att jag har hela garderoben full med klänningar sprang jag ändå omkring
som en yr höna på stan idag och letade efter en "smart" klänning.
Till en början med är mellandagsrean en "Smart" tidpunkt att ge sig ut i shoppingdjungeln..
Att inte träna och bara äta praliner var tydligen inte heller så Smart upptäckte jag idag i provhytten,
jag såg ut som en svart puckelpist ungefär.
Jag provade allt som fanns.
Mycket rysch och pysch och volanger, ännu mera glitter och paljetter och lite strass på det,
till och med axelvaddar! Det var som en överdos av 80-talet!
Till slut stod valet mellan följande stilar: "pimpad 20-tals gangsterbrud",
"en chiffongtant från engelska landsbygden" eller
"Sheena Eastons klänning med fluffpuffärmar och axelvaddar".
Så imorgonkväll kommer jag att glida in på festen i Sheenas klänning
och alla andra kommer att ha jeans och tröja...
Har jag nämt att jag hatar DRESSCODE!!!!! ;-)


Tyck till
Postat av: Barbro Binda

Tack rara du för nyårshälsningen! Jag önskar DIG en riktigt fin nyårsafton, med eller utan code! :-)

2009-12-30 @ 22:30:35
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Norah

--



fin blogg

Vad händer hos dig då?;D



www.nourahs.blogg.se

2009-12-30 @ 23:55:25
URL: http://nourahs.blogg.se/
Postat av: Nanna

Ha,ha, jag är säker på att du gör succe vad du än har på dej !!GOTT NYTT ÅR !!

2009-12-31 @ 14:15:59
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Yasha

Ooops... Sheena Easton är inget dåligt iofs. Om det inte vore just för att du kanske är ensam om det... hoppas du tolkat dresskåden rätt. håller en nyårstumme

2009-12-31 @ 14:34:17
URL: http://yasha.bloggagratis.se

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0