Idol

I fredags var vi bjudna till Göteborg för att se på Idolsemifinalen.
Det var en kul grej att hänga med på, även om vi inte kikar på Idol längre.
Hela Scandinavium sjöd av pirriga, tinnituspipiga tjejer OCH killar.
Det blev lite omtumlande för mig.
Alla dessa små söta tjejer i 8-9års ålder påminde så starkt om Fjortisen,
när hon var i den åldern.
Hon kikade på Famefactory, Idol och schlagertävlingarna med sina bästisar.
De hade gjort skyltar med "Bra" och "Dåligt" som de dansade med framför tv´n.
På Scandinavium i fredagskväll blev det så tydligt för mig att Fjortisen börjar bli stor nu.
Inget mera mimande på en scen byggda av toabalar för henne.
Jag blev rörd över alla små tjejer som storögt hejade på sina Idoler.
Nu är Fjortisen fjorton år och inte längre storögt, naivt hejande..
även om det, mitt i hennes blasé fjortis "been there, done that" tillstånd,
kan glimta fram en liten tjej emellanåt.
Tonåren är ett konstigt, omvälvande pendlande mellan barn och vuxen,
men för min del behöver inte Fjortisen ha för bråttom mot vuxenvärlden.
För min del får hon gärna mima till Sarek ett tag till ;-)

Tyck till
Postat av: Yasha

haha Då vet jag vad jag har att se fram emot på finalen på fredag. asg Min fjortis är ju 16 numera och pendlar mellan "skitkul" och "vem bryr sig" och själv bävar jag mest för... ja, jag vet inte vad?!? Att jag ska ryckas med av stämningen och att någon ska råka se mig? Tråkkärring! flinar

2009-12-07 @ 12:01:37
URL: http://yasha.bloggagratis.se

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0