En lättrörd mamma



Imorses kikade jag på skolans fackeltåg,
det har jag gjort varje år sedan Fjortisen började barnskolan.
I år är det "Lillebrorsans" sista år på skolan och då får man vara fackelbärare.
Han gick främst i tåget..min lille gubbe, som också börjar bli stor.
När det långa fackelupplysta lämmeltåget kom emot mig kände jag att jag blev RÖRD.
Vet inte vad det är med mig just nu men jag tål ingenting tydligen.
Att se alla ungarna, speciellt de minsta var tydligen mera än vad jag tålde.
Vovven och jag stod och log fånigt mot alla goa ungar..
(det var väl snarare så att jag stod för det fåniga leendet
och Vovven stod för bevattningen av trädet bredvid oss.)
Jag vågar inte tänka på hur det kommer att bli på skolavslutningen..
studenter..bröllop..får  antagligen döpa om mig till Lille Skutt!?

Tyck till
Postat av: Barbro Binda

Det är hormonerna. Du börjar känna av klimakteriet. Grattis! :-)

2009-12-10 @ 17:16:45
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: diana

Känner igen det där. Jag lipar ihjäl mig jämt.

2009-12-10 @ 19:11:50
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Katinka på www.farmorsbloggen.se

Det är själens mognad som börjar göra sig påmind! Du börjar bli mer medveten om livets väsentligheter och tidens oerhörda knapphet...Ju äldre du blir, desto mer kommer tårarna att flöda, så är det bara ;-)

Postat av: Nanna

Ha,ha, och det blir bara värre!! Ha en bra lördag! :)

2009-12-11 @ 23:35:31
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0