Varför gör du så?

En kvinna frågar sin mamma varför man ska dela steken
och laga den i två grytor.
-Jag vet inte, men min mamma gjorde alltid så.
Kvinnan frågar senare sin mormor varför hon delade steken.
-När jag var nygift hade vi inte råd med en stor gryta,
så jag var tvungen att dela steken för att den skulle få plats i två små grytor.

Hur många gånger "delar man steken" både i sin vardag och i sina förhållanden?
Man bär med sig gamla vanor som inte längre fyller någon funktion eller något syfte.
Kanske dags att inse att man har en stor gryta nu..och tänka om!? ;-)

Tyck till
Postat av: Barbro Binda

Så sant, så sant. Det är läskigt att inse hur mycket man bär med sig. Sånt vi ALDRIG I LIVET skulle ägna oss åt eller säga. Stor gryta var det! :-)

2009-08-11 @ 13:01:01
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Filosophia

Absolut! Ibland kör man bara på i gamla hjulspår, ibland till och med i sådana som man själv inte kört upp från början...dags att finna nya vägar!!

Tack för kommentaren hos mig!! Ha en fin dag!!

2009-08-11 @ 13:01:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/filosophia
Postat av: Fjortisensmorsa

Barbro B:Stor gryta!SÅ lätt att ta fram den lilla ;-)

Filosophia: Rätt, nu tar vi nya vägar! :-) Tack själv!

2009-08-11 @ 13:34:36

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0