Hur asocial får man vara?

Kan man välja att inte vara social när man är i ett förhållande?
Vägra gå med på fest,
Inte följa med på middagar hos kompisar.
Tacka nej till inbjudningar  i sista sekund eftersom man inte känner för det?
Är det ok bara man säger till sin partner att han/hon gärna får gå och ha roligt?
Vad tycker du?

Tyck till
Postat av: Nanna Nilsson

Ibland måste man nog "offra sig", för husfridens skull...och det kan ju bli roligt, vem vet. Ha det bra! :)

2009-08-16 @ 18:46:51
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: ansepanse

sv: det har jag faktiskt inte tänkt på, men du har rätt, hur kommer dom att se ut så där om 20 år



jo, i viss mån kan man det, det har jag gjort

2009-08-16 @ 18:54:06
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Ironia

Tycker att det är helt OK. Min man och jag är rätt olika, han är mer social. Jag gillar att vara hemma och läsa en god bok. Jag är nog mer social på nätet än IRL...Jag har också ett jobb där jag träffar mycket folk vilket gör att jag tycker det är skönt att vara ensam ibland. För oss funkar det att han ibland far själv och ibland följer jag eller väljer att fara på nåt annat:)

2009-08-16 @ 18:54:38
URL: http://www.ironiasblogg.wordpress.com
Postat av: anne

Om det händer någon enstaka gång, så är det väl en sak, men inte regelbundet och framför allt inte att regelbundet lämna sena återbud. Det låter inte som ett bra upplägg i ett förhållande det där.

2009-08-16 @ 19:36:27
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anna

nej det tycker inte jag, jag tycker man får följa med på lite olika grejor ibland, inte alltid om man tycker det är svintråkigt, men på vissa viktiga saker är det bara att följa med om det är så att man har ett förhållande.

2009-08-16 @ 19:41:20
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Fjortisensmorsa

Jag tycker att man självklart kan välja att stanna hemma ibland men överlag tycker jag att man gott kan "offra sig" och hänga med..ofta brukar det bli kul!Har på nära håll sett två förhållanden duka under pga att den ena parten blivit besviken på den andra som "aldrig vill göra något" (självklart berodde det inte enbart på det men det var en stor anledning). Ha en bra dag!!

2009-08-17 @ 00:21:54
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/
Postat av: liten pa jorden,men STOR i orden

Min man är den som aldrig hänger med på släktträffar eller avslutningar på ungarnas skolor. Föräldramöte, glöm det. Utv. samtal ibland.



Däremot är han jäkligt social och tackar inte nej när det gäller att hälsa på kompisar. Åtminstone när det gäller hans kompisar.



Jag tar det inte så hårt. Det är ju han. Jag skulle inte komma på tanken att tvinga honom eller starta bråk bara för att han inte vill. Han gör ju så mycket annat istället.



Jag åker hellre själv och har kul,än släpar med honom och ha honom muttrandes runtom mig sen.



Jag är istället den som hellre vill stanna hemma än gå ut,medan han gärna går på krogen med polarna. Så vi är ganska lika,fast på olika sätt =)

2009-08-17 @ 08:29:15
URL: http://www.metrobloggen.se/jesmol
Postat av: Kompis

Vad skönt det var att läsa alla inlägg. Väntade spänt på vad ni ville skriva. Jag och min man har två olika sociala liv, ett fungerande och ett vilande. Jag vill ej ge upp mitt liv med vänner och det sociala. Han vill bara vara i garaget. Vi firar snart 23 år ihop men så värst kul är det inte alla gånger...

2009-08-17 @ 09:43:42
Postat av: Egoinas mamma

Om man helt från början av klargör att det inte är ens "stil" så tycker jag att den andra får välja om man då vill vara tillsammans eller ej, men har man varit tillsammans ett tag och den andra bara börjar sätta sig på tvären utan anledning , då tycker jag man kan ifrågasätta. Men samtidigt, vad kan man göra? Prata och se om det finns en lösning, men om det inte gör det får man göra slut om man inte kan leva med det. Eller?

2009-08-17 @ 15:57:35
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Darlingens skilsmässa berodde till stor del på detta. Det är komplicerat men till slut handlar det väl om vad man som person tycker är acceptabelt och funkar.Jag vet inte om det stämmer men jag upplever att män ofta har en tendens att inte vilja vara sociala i större utsträckning än kvinnor? Min ex ville helst bara vara hemma med familjen och nu när han är singel igen så har han nästan inga vänner kvar. Vänskap och "det sociala livet" är något man måste vårda och vara rädd om..om man vill ha det kvar vill säga ;-)

2009-08-17 @ 16:45:41

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0