~

fjortisen här igen. känner för ett långt inlägg, så det är bara att sätta sig till rätta ;)
 
det mamma berättade om härromdan när hon införde en ny regel tänkte jag berätta lite mer om :)
jag var hos en kompis, och så va nåra andra killar där som jag kände.
vi va ute rätt mycket, smällde nåra smällare som jag hade kvar & åkte moppe osv.
sen blev det in och köra 'sanning & konsekvens' lite oseriöst. huhu, det va en kompis som kom med idén.
har inte kört det på jätte länge! jag satt väl mest och lyssnade, och allt slutade med att två stycken stog och pratade om hur 'biffiga' dom var. hahaha, alla va rätt trötta och vi skrattade åt nästan allt. sen blev det läskiga historier & läskiga saker som har hänt. det är rätt häftigt såntdär. jag tror inte på andar, men jag tror att det finns nånting..
när man kom hem fick man nåra sura sms från en flickvän till en kille jag vart med tidigare på kvällen.
det stog väl mest att hon trodde att jag gillade hennes kille, men det gör jag absolut inte.

på söndan åkte man till en kompis som nyss blivit frisk :) har saknat han sjukt mycket på lovet & i skolan!
så blev det att va hemma hos han ett tag, sen gick vi till affären och där mötte vi två underbara ansikten :)
gick och köpte pizza som vi tog med hem, sen blev det chilla & flumma loss lita med favorit-pojkarna. saknat & efterlängtat va det!
sen blev det att åka till sötan som behövde lite stöttning & medkänsla, så va och tröstade henne nåra timmar. åt lite glass och kollade film. sen ringde en vän till framförallt mig som började bråka, och allt spårade ut totalt. jag och sötan satt och tröstade varandra en stund, sen kom pappa och körde hem mig till mamma. pratade med henne om allt, sen va det typ sovdags. kunde inte sova, så jag smsade två av dom bästa. berättade lite om vad som hänt, och jag fick väldigt mycket stöttning & snälla ord av båda. dom killarna är helt fantastiska! finns Alltid där för mig.

idag så var planen att jag skulle gå upp kl 05.00 för att hinna duscha och sedan göra mig iordning och efter det hämta frida med cykeln påväg till skolan. men det blev inte riktigt så ;) jag gick upp vid 06.00 som vanligt, struntade i att duscha, men hann ändå till skolan som började vid 08.00 :) dagen har varit rätt okej ändå. en annan bäste vän märkte att jag var ledsen över något, så jag va med han hela dagen. berättade lite om vad som hänt & fick enormt mycket vackra ord och stöd. älskar den pojken fan! cyklade hem från skolan tillsammans med han, och sen åkte vi hem till mig en sväng :) sen cyklade vi hem till honom en sväng och åt nudlar, som han skrytit om att han är grym på att göra ;) jag brukar inte gilla nudlar, men dom va faktist goda. vi satt där en stund på hans veranda och bara pratade. grymt skönt! sen cyklade vi tillbaka hem till mig och bakade muffins :) vi va ensamma hemma, så det blev väldigt mycket 'personligt snack'. det va riktigt skönt att bara öppna upp allt man burit inom sig och bara prata ut med han om det. han är Väldigt förstående. när vi kastat massa smet på varandra kom mor & bror hem, och då hjälpte vi bror min att sätta upp studsmattan. sen gick vi in och åt lite muffins. vi åt hos mig senare igen, men annars så pratade vi bara om allt som kom upp i huvet.
det har vart en sjukt härlig dag, har inte umgåtts så mycket ensam med han på länge. man kan larva sig och hålla på hur mycket man vill när man är med honom, det spelar ingen roll liksom. så är det med många av mina nära vänner, men allt känns så naturligt när jag är med honom. jag måste inte vara dendär dockan jag känner mig som i skolan. när jag är med mina vänner på fritiden känner jag mig liksom levande.
vill avsluta texten om dagen med att säga att det vart en av dom bästa dagarna på länge! behövde det mer än typ nånsin just nu..

- var rädd om dom du älskar. du kanske inte märker hur mycket du behöver dom förnst dom redan är borta -


Tyck till

Tycker du, tycker jag, tycker vem?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0